KÖPVILLKOR INNOMARIN.SE
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på jonatan@innomarin.se.
Vår juridiska namn är: Innomarin AB, organisationsnummer 559056-0446, Ekbacksvägen 35, 18357 Täby, Sverige
1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Innomarin AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av innomarin.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Innomarin.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Innomarin AB måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
2. Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom Sverige. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Innomarin.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
3. Frakt
Du ser fullständig fraktkostnad i kassan.
4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
4.1 Faktura (endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor.
Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 10 dagar från det att varan skickats. Därefter tillkommer dröjsmåls ränta om 20%.
4.2 Kortbetalning
Vi använder Stripe för säkra kortbetalningar. Läs mer om Stripe här:https://stripe.com/se
4.3 Swish
Swish som betalningssätt efter överenskommelse och du får information i din faktura om nummer du swishar betalningen till. När din betalning har registrerats hos Innomarin AB så skickas din beställning.
5. Leveranser
Beställningen levereras normalt inom sju dagar.
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.
6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
7. Transport
Innomarin.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
8. Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till jonatan@innomarin.se.
9. Ångerrätt och öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
Som kund hos oss erbjuder Innomarin AB även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.
10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post jonatan@innomarin.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
11. Återbetalningar
Återbetalning sker efter överenskommelse. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
12.Garantier
För våra mooring whips (glasfiberstav samt metall fäste) gäller två års garanti. För att garantin ska gälla ska produkten sköts enligt gällande skötselråd. Övriga produkter har ett års garanti.